.

.

fredag 11 september 2009

9/11

Satt precis och läste en blogg där hon tände ett ljus för Anna Lindh som så tragiskt avled denna dag men då slog tanken mig........ 9/11...... det var ju den dagen för så många år sedan som dom där 2 flygplanen körde in i World Trade Center i New York. Jag tycker att den händelsen är mycket hemskare, kanske för att jag upplevde det live i tv. Satte på tv på morgonen och tänkte äte frukost framför tven..... En småyy hysterisk man skriker med microfon i handen att planet kraschade in i som ni ser bakom mig så brinner det... (och i bild ser man det brinnande huset en bit bort)...han fortsätter.. och nu ser i ett flyg plan precis som det som kraschade in i World Trade Center ovh så zoomar de in planet lite gör en paus och sen skriker mannen hysteriskt planet svänger mot den andra skyskrapan planet svänger och i bild ser man live hur flygplanet gör en stor sväng och flyger rakt in i huset. Det går inte att beskriva i ord det var helt offat bart att sitta där i soffa och se detta.. Panik utbröt i tv brndbilar tutade och människor skrek och grät och den stackars reporten visste inte hur han skulle förmedla dett vi precis upplevt..


En dag jag aldrig kommer att glömma en händelse som fortfarande uppspelas när man blundar.

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)