.

.

söndag 22 november 2009

AIK-Växjö


På eftermiddagen var vi på hovet och tittade på hockey Robin tyckte att det var jätte kul och kunde tom sjunga med i en del ramsor. Leo kan vara en liten djävuls unge ganska ofta, puttas och nyps, både hemma och på dagis, när matchen börjar är det första han frågar -när kommer dom att puttas? och jag gjorde mitt bästa att påvisa alla utvisningarna pga att dom hade puttats och hur fel det är och att då åker även dom stora idolerna i AIK ut. Sen utbryter en liten tumult på plan varav hela klacken skriker jätte tydligt -Slå han på käften, upprepade gånger. Jag kände hopplösheten skölja över mig, måste hela klacken motarbeta mig?
Vad trevligt det blir på dagis nu kan han ju nått nytt. Förut har han mestadels hållt sig till dum jävel som Micke brukar skrika åt allt och alla när han kör bil. Idag har han lärt sig massa nya ord och fraser, jag trodde att ta med sina barn på sport evenemang var bra men har nu fått tänka om lite.
Idag var Aik fotboll och hälsade på på hockeyn och både Robin och Leo fick posa med EC bucklan och SM bucklan.
Dogge var på plats och bjöd på lite underhållning.

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)