.

.

måndag 9 november 2009

Första dan

Så var den dagen avklarad jag kom till jobbet och det var jätte mysigt att träffa alla barnen och personalen igen. Lena tyckte att jag hade blivit lite smalare så det gjorde ju min dag fulländad;)
Hon stog och gned min mage och tyckte att den blivit plattare så nu tror väl varenda människa som såg henne att jag är gravid istället. :)
Hämtade Robin och Leo på dagis och gick hem och gjorde Räk soppa, jag hade glömt hur himmla gott det är, det är världens lättaste snabbmat.
Alla borde prova den.
Morötter, rotselleri, palsternacka, morot och potatis i lagom stora ätbara bitar, kokas i grönsaks buljong i ca 5 minuter. Färdigt. Sen vid bordet, en näve kalla räkor uppe på och en klick aioli. Hade det varit fredag hade jag tagit ett glas vitt vin till.
barnen fick rester från igår, potatis gratäng, köttbullar och gräddsås.
Nu tittar vi på Playhouse Disney, hoppas det e något bra på tv ikväll förutom CSI. (jag e faktiskt trött efter min långa och hårda 2timmars arbets dag)

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)