.

.

tisdag 10 november 2009

Utan napp

Han e så duktig lilla Leo. Inatt har han sovit utan napp hela natten.
Igår kväll fick jag ett infall att jag skulle prova för hans tändet har börjar stå ut. Så när vi skulle läsa så gick han för att hänta nappen och vi hade pratat om att sluta precis innan så då sa jag att du skulle ju inte ha någon napp, han gick och kom tillbaka så tänkte jag att varför kan han inte lyssna, men då sa han att -jag kan ha den i handen. -ja jätte bra sa jag. sen när vi gick in och han la sig stoppade han in nappen så sa jag att - du skulle ju inte ha napp så tog jag ut den. Å han blev så arg så han kröp ihop stoppade ner huvudet i kudden och bankade med knutna nävar men.... han stoppade inte in nappen. Jag frågade om han ville hålla i nappen när han sov men det ville han inte. sen var han uppe och kissade och så följde jag med honom in och bäddade om honom och då tog han nåt mjukis djur och jag frågade igen om han ville ha nappen och hålla i som då låg i fotändan men nej det ville han inte. Sen har han gråtit vid 4 tillfällen så jag har gått in och bäddat om honom och ingen gång har han nämt nappen.
Han e så duktig tycker jag. Nu e första natten avklarad.

1 kommentar:

kattis sa...

dom är söta dom små liven. :-) vi måste ses snart igen.

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)