.

.

fredag 11 december 2009

Lucia på dagis

I dag har vi varit på luciatåg på dagis.
Morgonen börjadei total kaos, jag har hemma 2 st stora pepparkaks dräkter som jag har fått, vilket jag tänkte vart jätte bra eftersom dom har lucia ute och ska ha dräkterna utanpå ytterkläderna. Men på morgonen vill de ha tomte kläder och jag plockar fram förra årets tomte dräkter som dom sätter på sig leos passar perfekt eftersom han uppenbarligen inte alls växer. Men Robins var superkort i armarna, men han skulle ha den ändå.
Sen vi frukosten börjar kaosen när jag berättat att dom ska ha pepparkakdräkterna i lucia tåget, Båda börjar gråta och vill vara tomtar, sen börjar Robin med världens längsta förhandling.... Han kan ju ha sin tomtedräkt i luciatåget och jag förklarar att den e förliten eftersom han måste ha jacka under då tycker han att vi kan ju strunta i jacka såklart =) och så fortsätter det i all oädlighet tills han säger -vänta lite jag måste tänka, jag kan ju ha tomte dräkten under och sen ytterkläsder och sen pepparkaks dräkten. Äntligen tänkte jag.
Men......
När det var dags att gå till dagis började hela diskusionen om så när vi kom till dagis berättade jag för fröken Helen om allt och sa att dom får göra precis som dom vill antingen tomteluva och ytterkläder eller pepparkaks kläder.
och när vi kom sen kom det två jätte fina och supersöta pepparkaksgubbar gåendes i luciatåget. Och mitt i när dom står och sjunger börjar snön falla så det var verkligen super fint.
Fikat inne var däremot bara kaos och en enda röra lussebullarna var torra och knappt ätbara och pepparkakorn var genomblöta för någon idiot hade pumpat kaffe i dom eftersom dom stog under termosen. Så vi gick på en gång vilket var tråkigt för jag tycker att det e så kul att prata med alla man känner för en del föräldrar är komisar.
Det blev sedan en sväng till Ica Maxi och handlade lite inför helgen och lucia.

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)