.

.

söndag 16 maj 2010

Junibacken

I dag har vi varit på Junibacken jag Robin och Leo, och jag känner mig lite stolt över mig själv faktiskt för att vi åkte kommunalt dit. Annars åker vi jämt bil och annars stannar jag hemma, jag hatar att åka kommunalt och under tiden jag har varit tillsammans med Micke har vi ju altid åkt bil så latheten har varit extrem.
Men idag åkte vi buss och tåg. :)

Men nu känner jag att det e viktigt för självkänslan att jag faktiskt klarar mig själv, nu har det gått 6 veckor sedan Micke flyttade och jag vet inte hur det kommer att bli med oss, så därför känns det skönt att prova på att göra saker som jag gillar med barnen. ( jag har inte skrivit något på bloggen om att Micke har flyttat både för att vi inte har bestämt om det är defenitivt än och för att det e jobbigt, och jag är ledsen, han har flyttat så många gånger under de 6 åren vi har varit tillsammans så det e lite patetiskt nästan om jag skulle skriva om det varje gång men mina kännslor är riktiga varje gång, mina kompisar skrattar bara förstående nu när jag berättar att han har flyttat igen)


Det gick faktiskt jätte bra och killarna lyssnade bra ( det är ett bidragande orsak till att jag inte gillar att åka kommunalt för dom lyssnar inte speciellt Leo som snarare gör tvärtemot det man säger och då ge sig ut på tåg perronger och busshållsplatser är en mardröm och skräck, det e knappast värt ett besök på junibacken om det skulle hända ens barn något) men Leo är nog inte frisk ännu även om skenet berdrog för när vi hade varit där ett tag så blev han jätte varm (annars e han jätte kall och fryser jämt) och såå trött så han sommnade o vagnen påvägen hem. Och medans vi väntade på tåget frös han jätte mycket så vi la Robins fleace över benen på honom.


Vi missade ju tåget hem såklart jag blev så arg att jag svor en lååång ramsa precis när vi kom till bakänden på tåget började det åka (jag trodde att det var halvtimmes trafik för det var det på morgonen när vi åkte dit) så jag blev så arg och ledsen för jag tänkte att en halv timme på perrongen är jätte lång tid med två trötta barn.

Det var extra kul på junibacken i dag för dom hade byggt om lite och så var det ny pippi föreställning dom andra två har vi sett i några år nu och förra vintern när vi var där varje helg lärde man sig dom ganska fort utantill.

På vägen hem gick vi in på Ur&Penn för den ligger ju precis där bussen stannar och dom hade den där klockan jag tittade på i Farsta men den var inge fin i verkligheten så det var jätte tråkigt.
Nu e vi hemma och dom vilar och jag med :)

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)