.

.

torsdag 20 maj 2010

Spider man goes Ku Klux Klan

Hatt parad på dagis
Idag är det hatt parad på Robin och Leos dagis, förra året gjorde jag strut hattar ni vet som partyhattar med gummisnodd under hakan. Leo ville ha en råtta så hans var grå med ett rått ansikte målat och Robin ville vara björn så hans var brun med björn ansikte på.

I år kom jag också på det dagen innan så jag tänte att jag gör något liknande och målar det som spiderman för det leker dom varje dag, det tyckte dom lär jätte bra, men sen på kvällen kom jag på att vi gar ju typ byggare bob hattar så jag frågade om inte det var okej så slapp jag göra något och Robin e ju så snäll så han tyckte det var okej på en gång.

I morse sa Leo att han ville ha robins björnhatt från förra året och var verkligen ledsen så jag frågade Robin vad vill du ha då??? Jag vill ha spiderman sa han då och såg så ledsen ut så mitt hjärta ville brista så jag kutade ner i köket och gjorde två spiderman strut hattar så nu e båda så nöjda slutet gott allting gott.

När dom sen gick iväg med dagiset i ett långt led så såg dom mer ut som tomtarna i trolltyg i tomte skogen med de där röda strutarna på huvudet. :)

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)