.

.

torsdag 22 juli 2010

Så jävla svårt att vara smal.....

Kan inta fatta att det ska vara så svårt.
Banta är lätt, jag åt en Nutrilette kur och gick ner 7 kg men nu har jag gått upp 5 kg igen.
Jag fattar inte varför det ska vara så här när jag var i tonården och framåt vägde jag ca 45kg och har aldrig tänkt på min vikt överhuvudtaget, men sen helt plötligt började jag gå upp i vikt tills jag vägde över 60kg och eftersom jag bara är 1,54cm så såg jag ut som en rund boll.
en gick jag ner i vikt utan bantning när jag började jobba på dagis, säkert en kombination av regelbundna mat tider och massa motion på jobbet.
Men nu efter graviditeterna så har jag samma problem igen, jag ökar i vikt om jag inte bantar.
Ska det verkligen vara så???
Nu har jag köp chili burn för att se om det kan få igång förbränningen men man vet ju inte.

1 kommentar:

Fröken M sa...

ett tips som har funkat för mig är att dra ner drastiskt på allt vad kolhydrater heter och äta massvis med bra fett och proteiner istället.
Jag har precis som du provat flera sätt - gått ner och gått upp igen, men det här är en kost jag kan leva med varje dag och knappt 4 månader efter att viggo kom är alla gravid kilon väck...
testa vettja, det är i alla fall värt ett försök :)

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)