.

.

onsdag 1 september 2010

Vad är det med dom???

Jag blir tokig vad är det för fel på dom???
Jag menar mina barn så klart!
Jag och Leo vaknade först och gick ner i vardagsrummet, jag i soffan och Leo leker med spiderman bilen dom fick av mormor på min födelsedsag, efter 10 minuter vaknar Robin och kommer ner, då börjar bråket, sen har det fortsatt i en timma......
  • Först vill Robin ta gubbarna som Leo lekte med till spiderman bilen,
  • sen var de tvugna att leka på samma kvadrat meter,
  • sen ville Robin ta ifrån spiderman bilen
  • sen pratade Robin när Leo hade börjar prata först,
  • sen lyssnade inte Leo när Robin pratade,
  • sen försökte Robin ta spiderman bilen igen,
  • sen följde Leo efter Robin när han gick upp för trappan.
  • o.s.v

Allt detta orsakade astonomiska bråk.

Mellan allt detta har jag bestraffat hunden som stal godis, medlat mellam killarna 100 gånger klätt och på Leo.

Nu har jag bestämt att Leo får ha spiderman bilen tills dom ska vila mitt på dagen och efter vilan får Robin ha den.

Men

Det betyder inte alls att bråken slutade där... Utan man kan fortfarande bråka om vilken kvadrat meter man ska leka på. Spela ingen roll vem som flyttar sig så flyttar den andra efter och bråket forsätter lite mer åt vänster bara.

Varför är det så här?????

Undra om dom ska spendera resten av dagen i olika rum ???

(Nu leker Robin med sin riddar borg då går Leo och hämtar sina riddare och vill vara med, vad gör jag nu????? 1ska Leo få vara med??? 2 Vad ska jag säga när Robin inser att spiderman bilen är ledig, ska han då få ta den eftersom Leo inte leker med den längre??)

Måste nämna att jag vaknade idag och är förkyld igen jätte kul jag som varit frisk i flera dagar nu.

1 kommentar:

moa carlberg sa...

nu behöver jag hjälp! vet du något som gör att håret växer fortfare? jag behöver verkligen tips, :) tack på förhand!

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)