.

.

fredag 1 oktober 2010

Fredag, träningsvärk och mys.


Trött som vanligt på fredagarn, sitter i soffan med datan i knät, blicken stirrar tomt framför mig, killarna tittar på film, längtar till dom har gått och lagt sig.... då ska jag äta tacos igen och dricka nåt gott, och se på Vampire Diaries.


Visst lät det mysigt??? Det ska det bli, glömde..... massa tända ljus också, det är som terapi för själen tycker jag.

Mormor har varit här hela dagen och varit barnvakt, för dom hade studiedag på dagis idag, fast jag jobbar inom barnomsorgen så är jag lite less på dagis just nu, personal möte-ungarna måste hämtas tidigare, studiedag- ungarna måste vara hemma, personalmöte -ungarna måste hämtas tidigare. utbildning- ungarna måste hämtas tidigare. Fan jag blir tokig jag kommer till jobbet ca 13.00 och måste gå igen vid 15,30 hur ser det ut??? Och vad får jag för lön sen?? plus att jag var hemma och var sjuk.
Tur att mamma och pappa allltid ställer upp när det behövs. Jag har bara vabbat 1 gång på dessa 4 år på dagis och då hade dom kräk sjukan och mamma vägrade komma hit :)
Jag har sådan tränings värk btw v tränade Röris med barnen p fritids igår, det är ett gympa pass för hela kroppen och det känns faktiskt i hela kroppen idag, fantastiskt.


Jag är nog tröttare än jag trodde för pisshumöret är ett faktum, jag blev så förbannad på Robin och Leo när vi skulle gå ut med tuffs så jag skrek mig hes. Så trött på deras krångel när dom ska klä på sig uterkläder det tog 8 min att sätta på sig stövlar och en jacka, kan inte vara rimmligt. Ingen mama pepp här inte snarare dåligt beteende på hög nivå :(

Men nu har jag lugnat ner mig och borsta tänderna och läsa några böcker.

Ha en trevlig fredag kväll så hörs vi i morgon, förhoppnings vis glada och utvilade.





2 kommentarer:

Johanna sa...

Självklart, antar att du menar att jag ska ha dom i en kategori, jag är inte så hajj, men ska försöka:D KRAM!

malin sa...

tycker det är så skönt att läsa en blogg, skriven av en human männsika, som faktiskt också blir arg och trött på sina barn och där livet inte är en dans på rosor 365 dagar om året, ta inte detta fel. ta det som en komplimang!

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)