.

.

onsdag 13 oktober 2010

Vår lediga onsdag

Och det är en alldeles fantastisk sådan.
Vi kan ju alla ha dåliga dagar och har man två barn har man ju två till som kan ha en dålig dag (har man en gubbe har man ju en till som kan ha en dålig dag och min hade en dålig dag väldigt ofta) och att vi ska lyckas ha en bra dag allihopa, på samma dag, oddsen för det är inte stora hemma hos oss kan jag säga, Robin och Leos favorit syssala är nämligen att jävlas så gott dom kan med den andra.
Men idag är alla på strålande humör (utom tydligen gubben ).
Vi gick i lilla skogen med Tuffs på morgonen och då visade Leo oss blåbärs skogen (en liten glänta i skogen) dit dom tydligen brukar gå med dagis och han sken som en sol när han visade oss, vi stannade några minuter och lekte och jag önskade att jag hade tagit med kaffe (för det måse jag ha om jag ska vistas på ett ställe längre än 10 minuter) och ett sittundelag så dom kunde fått leka. Jag berättade i ett tidigare inlägg om att vi förut gick ofta till skogen men att killarna inte alls förstog det roliga i det, men idag klättrade dom och skrattade och lekte så jag kom med förslaget att vi kunde gå tillbaka efter vilan och leka i skogen och det ville dom, så jag håller tummarna att dom leker lika fint på eftermiddagen att den där lusten och inspirationen kommer tillbaka då. (ibland är det ju så att lusten till just den leken kommer just då och avbryter man den då kan det ju vara förstört sen)

Sen gck vi vidare och stannade till vid en liten lekpark längre bort i vårat området, tror ni inte att dom kom igång och lekte världens finaste Bockarna Bruse lek???, men den avbröt jag för då höll jag på att frysa ihjäl, det är verkligen riktigt kallt ute i dag även fast jag hade vinter jackan.
Och nu är vi hemma i värmen dom bygger kojor i vardags rummet och leker jätte fint och jag är så lycklig att jag håller på att spricka, varför kan det inte vara så här jämt? Det är så mysigt att se dom ha roligt istället för att gråta, gnälla och slåss.

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)