.

.

söndag 14 november 2010

Ångest

Lika bra att come clean ..... Jag har drabbats av "vanlig ångest" som det kallas och äter medicin mot det, till det här har lagt sig lite.
Tyvärr är det så, jag har försökt ta mig i kragen och försökt bita ihop men det gick inte tillslut, i fredags var det så illa att jag kunde inte gå till jobbet. Jag får fruktansvärda smärtor i magen mår illa, yrsel, kallsvettig och andnöd, ja vad ska man säga. Det är rent ut sagt pinsamt att erkänna men det känns lika bra med tanke på hur jag mår just nu så ni läsare också förstår vad som ligger bakom allde de glada och lyckliga inläggen just nu, som sagt jag försöker och tabletterna hjälper ganska så bra, men så blir det lite svart igen kan man säga eller olika nyanser av grått ibland :) Allt bråk har tillsist gjort att kroppen orkar inte längre. Jag har smsat Micke och förklarat att jag mår dåligt och att robin och Leo också mått jätte dåligt och att vi behöver få ro, jag fick bara något elakt till svar, iof hade jag väl inte förväntat mig något annat. men man blir ju ledsen ändå han påstår att han älskar mig och tyvärr älskar jag honom och det är så svårt att förstå varför han hittar nya saker att bråka om hela tiden istället för att bara försöka hantera denna situation så bra som möjlig fraKursivmförallt eftersom det finns två barn inblandade. Nu är det ju så illa så så fort min telefon ringer eller piper kommer en ny ångest attack för jag tror att det är han och jag undrar vad han vill nu.
Så slut på pip och gnäll nu vet ni hur det ligger till just nu och hoppas ni har lite överseende som sagt när inläggen går i svart.
Puss och kram och hjärtligt tack för att ni finns Y
Y

4 kommentarer:

curlingmamman sa...

Kram,hoppas det blir bättre snart!Kul att du tittade in hos mig...

Linda sa...

sv: Kan absolut lägga in vad jag äter en vecka då jag ändå lägger in det i matdagboken.. Ska försöka from imorrn, men äter ganska torftig mat då jag jobbar ;-)

Ang, din ångest så är det absolut inget att skämmas över..Det är så mycket vanligare än man tror..Jag har ett förflutet av en kraftig krasch in i väggen då jag var 21 vilket resulterade i soffan en gång i veckan hos psykolog samt insomningstabletter då jag inte kunde somna.. Nu efter förlossningen så drabbades jag åter igen av en form av depressein så jag går återigen hos psykolog för att bara prata av mig, vilket hjälper men vissa dagar är riktigt skit och ma vill bara fly från allt..Jobbigt att ditt ex inte är mer förstående till det hela och hoppas du blir bättre snart.. Kram

Skrotmamman skrotar vidare sa...

Been there, done that..... Hoppas det känns bättre snart. Tillåt dig att stänga av telefonen ibland. Modigt att berätta!

Jag har varit så inkörd i väggen att jag fick hörselhallucinationer... Inget kul alls!

Jenny sa...

Hoppas du mår bättre snart. Stor kram

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)