.

.

söndag 28 november 2010

Första advent och pepparkakshus

Hej alla bloggisar, vad gör ni så här på första advent??

Vi har bakat pepparkakshus, i år provade jag att dekorera delarna först och sedan sätta ihop det annars brukar vi göra tvärt om. Det var lättare för killarna att dekorera men det vart jätte svårt att sätta ihop det sen tyckte jag, så jag måste komma på något bättre till nästa år. Hur gör ni??

Här ser ni mästerverket : ) Leo orkade inte fylla sitt tak med nonstop :)
Vi har även advents fikat pepparkakor och lussebullar och jordgubbs saft det tycker jag passar bäst till pepparkakor och tänt det första ljuset i adventsljusstaken.

Såklart hann vi med en vända till i backen med pulka och sjärtlapp, (nu är det inte särskilt svårt att få med sig killarna ut med Tuffs : ) nu går det snarare jätte fort)

2 kommentarer:

SKyttenL sa...

Vad mysigt ni verkar ha det : )

Har bara en fråga om vilket fotoprogam du använder för dina bilder?

Kram
SkyttenL

Cissi sa...

Vad mysigt och kul att baka och pyssla :)

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)