.

.

tisdag 30 november 2010

God morgon!

Snöar det lika otroligt mycket hos er också?
Vaknade tidigt tidigt av plogbilen i morse men det har snöat oavbrutet ända sedan vi gick upp i morse.
Jag älskar snö men ändå kan jag inte låta bli att oroa mig för att det ska försvinna och att det inte blir en vit jul.
Snö på julafton är så viktigt tycker jag förr förra året ösregnade det på julafton och vi sprang till bilen med alla julklapparna, lite av själva jul känslan försvinner då.
Jul afton är min absoluta favorit dag, den bästa dagen på HELA året. Jul klappar, julgranen, den goda maten, kalle på tv, ja alltihopa, jag brukar vara salig hela dagen. Är tyvärr lite orolig för hur det kommer kännas i år eftersom det är som det är med Micke och vi har ju firat jul tillsammans de senaste 6 åren och jag är rädd för att jag ska vara ledsen och sitta och sakna honom på julafton.
Men jag längtar iaf, men kan inte komma på vad jag ska köpa till mamma och pappa dom har allt och önskar sig aldrig något så dom är en svår nöt men så viktig för mig för att dom ställer upp 7 dar i veckan om jag behöver.


4 kommentarer:

Soulsister sa...

du kan tro att det snöar hos oss! Mängder....sonen ÄLSKAR det!

Tova sa...

Visst är det rätt underbart med jul ändå? ;) vi kommer ju"tyvärr" vara bortresta nästan hela december så man missar den mysiga adventskänslan... men kommer tillbaka precis innan julafton, och DÅ blir det firande eftersom jag inte firat nån ordentlig jul på typ 5 år :P
Kramar

Sandra sa...

Förstår din oro, självklart kommer det att bli annorlunda men du kommer att klara det fint. Vid förändring handlar det om att skapa nya traditioner och det kkommer du att göra i år. Hur är er kontakt ingen eller skaplig?

Maria sa...

Ingen snö här inte, tråkigt:-(
Jag är också sån som absolut vill ha snö på julafton & kan gå och oroa mig i veckor innan om det kommer att få vara en vit jul eller inte...
Det där med julklappar till sina föräldrar är inte det lättaste.
Men det är så viktigt för mig att få ge något litet för de ställer alltid upp i alla lägen för mig:-)

Kram Kram

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)