.

.

fredag 12 november 2010

Halloween/maskerad disco Killarna var ju såklart spiderman på dagis igår (som alla dom andra killarna), men när jag kom hem hade jag en ansikts målad Robin och Leo vill ju också så klart, så han fick en kajal penna och målade sig för glatta livet, sen blev det tårar när det var dags att tvätta bort det på kvällen, men så föreslog han själv att han kunde måla nytt i morgon, -jaja svarade jag lite så där ni vet, :)
Vad är det första Leo säger i morse när han öppnade ögonen ??
Han böjer sig över mig ruskar mig lite och halv viskar väsande -kommer du ihåg idag mamma???
-Näää svarar jag och undrar egentligen, vad är klockan??
-Jag ska måla i aniktet så där du vet som igår med penna :)
-Ja, säger jag och tänker skit också hur kan han komma ihåg det??
Fröknarna skrattade så hjärtligt åt Leo idag när han kom till dagis.
En sa -du ser ut som skäggiga damen men då svarade Leo -Jag är en TIGER :)
Igår åt vi stuvade makaroner och falukorv till middag, jag kunde inte komma på någonting att äta annars brukar jag ha bestämt det innan på dagen och oftast förberett det också men det blev ju inte så igår pga det som hände på morgonen.
Så för att slippa det i dag också så frågade jag Robin och Leo vad dom ville äta i morgon och svaret från båda var:
-Korv och makaroner, samma som i dag får vi?? snälla snälla??
-Seriöst??? svara jag
-Ja ja det var så gott, godast i världen snälla??
-Ja men då gör vi det säger jag, (för egentligen bryr jag mig inte alls om vi äter samma mat 2 dar i rad.
Imorse mycket senare än den andra händelsen frågar Leo igen
-Mamma kommer du ihåg idag??
Uuum måla ansiktet tänker jag men säger - nej vad då??
-Kommer du ihåg kommer du ihåg skriker Leo och hoppar upp och ner -vi ska äta korv och makaroner idag som igår det sa du igår.
och då börjar Robin hoppa upp och ner ock skriker -Ja ja korv och makaroner jaja
Nog för att vi inte äter det särskilt ofta men seriöst ?:)
Varför köpa dyra lekasker när man kan laga korv och stuvademakaroner??
Y

1 kommentar:

johanna sa...

Härliga pojkar du har :)

Svar på kommentaren i min blogg
Visst är det roligt på busborgen och andra liknande ställen, man får även som mamma bli barn på nytt igen utan att skämmas. Så ska bli roligt när Victor är ett par år till och vekrligen förstår hur roligt det är att springa runt och busa massor där :)

Kram

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)