.

.

söndag 7 november 2010

Söndag på IKEA

Hej kära vänner


Här är dagen köp från IKEA plus två påsar gott&blandat, korv och mjukglass, kaffe och kanelbulle den obligatoriska IKEA lunchen :)

Jag hade en jätte trevlig förmiddag på IKEA idag inte bara för att det är trevligt att gå runt och titta lite i affärer utan för att det händer inte så ofta att mamma och jag gör någonting tillsammans, när vi går hem till dom är ju all fokus på Robin och Leo så att bara prata blir aldrig av, Robin och Leo älskar att åka till IKEA och leka så deras förmiddag kunde inte heller ha varit bättre och den avslutades ju med korv och glass, behöver jag säga mer :)?

Jag köpte två nattugsbord, det blev en fantastisk skillnad i sovrummet Y, sen en matta som var ett totalt impuls köp jag såg den och bara kände att jag vill ha en sån, några paket ljus till lyktorna på bordet, känns som om det kommer att gå år nu när höstmörkret är här :) Ett Lack bord till killarna så nu har dom varsitt så slipper de kivas så mycket när de sitter och ritar, klipper osv

Eftermiddagen gick åt till att sruva ihop allt jag köpt och sedan var det dags till middagen som idag blev ett exprimen och ett väldigt lyckar sådant. Jag gjorde köttfärs sås med olika sorters pasta,, färska champinjoner, paprika lök och majs som jag la i en ungs form med riven ost och sedan hällde jag bechamel sås över och ställde in det i ugnen en stund. Det smakade nästan som lasagne men ändå inte.


Sitter just nu i soffan och bara myser att köpa nya saker till hemmet ger en en märklig kännsla av lycka och tillfredställelse, den vita mattan lyser verkligen upp rummet och det tom luktar nytt här inne, på borden här och där brinner ljus.........
Men jag saknar Robin och Leo, som alltid när dom har somnat på kvällen. Y
God natt och sov gott

1 kommentar:

MADE OF PEARLS sa...

Hey!
Är du intresserad av smycken gjorda av pärlor eller känner du någon så är det?
På http://madeofpearls.blogg.se kan du köpa det som passar dig :)
Eller så kanske du vill en present till någon du känner som fyller år?
Välkommen att besöka vår blogg.
P.S! Nu säljer vi även jul-änglar som kan hängas på julgranen.

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)