.

.

onsdag 1 december 2010

1a December

Betyder första luckan i adventskalendern.

Men nu när jag sitter och skriver det här kom jag på att den går ju på tv det hade jag glömt. Det är ju så många år sedan man själv tittade och hittills har dom varit så små så dom har inte brytt sig, vet inte om dom skulle bry sig i år heller men det var synd att vi missade.

Vi har så klart öppnat adventskalendrar 1 från ICA med bilder och ett jätte gulligt rim på insidan av luckan och så CHOKLAD KALENDERN deras stora lycka.

Jag kommer ihåg förra året vilket tjat det var : ) flera gånger om dagen kom dom med kalendern och frågade om det var dags att öppna nästa lucka så i år ligger dom uppe i ett köks skåp, bara för att när om sprang omkring med dom förra året så åkte choklad bitarna runt i kalendern så nästan alla luckor var tomma och cholkadbitarna låg någon annanstans.

1 kommentar:

Sandra sa...

Lika underbart varje år, humm känner igen det där med tomma luckor, chokladen har en förmåga att ramla ur sin ursprungliga position när man skakar lite på kalendern. Vad dutiga ni varit som bakat en massa julgott!

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)