.

.

torsdag 2 december 2010

Usch vad jag är trött.
Nu är det svårt och hålla ögonen öppna och jag gäspar oavbrutet, jag sitter och läser bloggar och väntar på att Criminal minds ska börja men nu känns det svårt att hålla sig vakne till dess. Robin och Leo sover sen ett tag tillbaka vilket är tur eftersom det är fredag i morgon (våran enda tidiga dag på veckan och den dagen killarna sover som bäst på morgonen).
hade sån gräslig huvudvärk på eftermiddagen/kvällen så jag mådde faktiskt illa, jag och en kollega tror att det beror på att ibland fungerar inte ventilationen som den ska på vårat våningsplan och idag var det bastu och instängt och vi är ju 8 personal och 110 barn där så luften tog väl helt enkelt slut, men nu har den faktiskt gått över. Men det kanske är därför som jag är så trött nu.
Till middag blev det stekt fläsk karre, potatis, grädd sås, sallad och äppelmos för er som undrar :)
Har ni tänkt på hur vackert det är ute just nu, satt faktiskt och försvann bort en liten stund i beundran av de vintervita träden som växer här utanför, för bara en vecka sedan var det sååå svart ute men nu lyser gatulyktorna upp de vita träden så det är alldeles fantastiskt vackert.
Önskar dig en skön kväll.

6 kommentarer:

Emma-Lou sa...

Hihi, jag förbereder efterrätten inför morgondagens trerätters vi ska ha här hemma! Barn och make kommer nog att bli alldeles förtjusta. Sedan blir det Criminal Minds!

Beatrice, mamma till skrutten Robin sa...

Ja, det var faktiskt inte så svårt som jag trodde det skulle vara :) Och så får man ju lite julkänsla också :)


kram

Johanna sa...

Va mysigt ni har:) Och visst är det en tankeställare att man ska passa på att vara i nuet!;) Kram

HUSnrNIO sa...

Det är verkligen vackert ute nu men hiskeligt kallt. FÖR kallt för min smak:S Ha en trevlig kväll.

Caroline - Ellas mamma sa...

det är sååå kallt.. jag är också trött, vinter depp?? krma

Cissi sa...

Jag tycker också det Robsinson alltid har varit lördags-tv men men nu kollar jag på torsdagarna ändå ;)

Det är jätte vackert ute och äntligen liite mildare (mer lagom).

Hoppas du får en kanon bra helg!

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)