.

.

tisdag 18 januari 2011

Hej
Här har vi haft en LÅNG dag.
Vi är ju som bekant inte så vana vid att gå upp tidigt på morgonen och efter jul lovet har det blivit extremt i går gick vi inte upp ur sängen förren vid 9.30, (killarna vaknade ju lite tidigare men lekte så snällt att jag fick små sova lite till).
MEN IDAG så var jag på kurs i stan så klockan ringde 06:45, behöver jag säga mer??
MEN killarna var fantastiskt duktiga, flög upp och frågade på en gång -är det dags att gå upp nu?? Jag trodde absolut inte att det skulle gå SÅ bra så det blev tom lite tid att se på tv.
Jag tror att det berodde på låång förberedelse i går kväll, jag berättade om att jag skulle åka tåg, att dom skulle äta frukost på dagis, att om dom bråkade på morgonen så skulle jag missa tåget osv jag berättade det om och om igen och i morse var dom helt på det klara med allt, både frukos och tåg :) Både klädde på sig fort och kläderna hade vi bestämt kvällen innan.
Nu är jag utbildad till tänderna men trött : )
Tror att vi alla kommer somna fort i kväll.
Killarna har redan bytt om till pyjamas och borstat tänderna så att det bara är att krypa i säng sen.
För min del blir det lite The mentalist och navy CIS i sängen.
Uppdate: eller tydligen inte för det verkar som Navy CIS har säsongs uppehåll tyckte att det precis hade börjat efter jul men så är det jämt tycker jag.

Vad har ni gjort för trevligt då??

YY

5 kommentarer:

Linda aka Tokmorsan sa...

ha jag går upp 05:40 jag så det där är sov morgon för mig ha ha Nej då ärligt förstår att det blev lite tungt. Är man inte van så blir det jobbigt!


Låter som du haft om än en lång dag ändå en fin dag. Kram

Maria sa...

Här är vi uppe & stuttsar strax innan 06.00 varje morgon, men hade mer än gärna legat kvar ett tag till:-)
Vad är det för utbildning du har varit på?

Kram Kram

Hanna sa...

Vi har städat och vilat upp oss efter våra magsjuka dagar... Hoppas du hittade nåt annat att kolla på och att du sover gott!

Moa sa...

Vilken fin bild på er, ser mysigt ut!

Önskar er en fin dag!
Kram

Liw sa...

jag vet precis vad du menar, det är verkligen INTE sockersött och små rosa moln, visst de finns där men inte för jämnan och det är inte det man behöver lufta..

Kul att du gillade det. hoppas du får en fin kväll. Själv ska jag på jobbet :-(
kram

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)