.

.

fredag 4 februari 2011

Akut tandläkar besök.

På eftermiddagen har vi varit hos tandläkaren lite akut.
Dom ringde nämligen från dagis och berättade att Robin slagit i sina tänder så att två framtänder är lösa.
Han hade lyckats med två olyckor på en halv timme den första gjorde så att en tand blev lite lös och den andra gjorde båda tänderna rejält lösa.
Tandläkaren sa att det inte var någon fara eftersom det är så nära 6 års tänderna vilket betyder att mjölktänderna inte har så mycket rot kvar och har därför inte skadat vuxentänderna.
Men han ska inte äta något hårt en tid fram över eftersom om tänderna lossnar nu blir det ett stort hål.
Men på röntgen bilderna såg man hans vuxentänder jätte fint så dom är nära nu :)
Robinn är ju livrädd för allt så han var vit i ansiktet när han låg i stolen och Leo är ju Leo så när han får syn på den lilla kroken man petar på tänderna med skriker Leo
-ska du hugga honom med nålen???
-vad ska han göra säger Robin??
-Han tänker hugga dig med en nål svarar leo då så jag fick hota med att han skulle få gå ut om han inte var tyst.
Då försökte sköterskan få tyst på Leo genom att ge honom en tatuering om han var tyst, men då började han skrika
-jag fick en tatuering robin jag fick en tatuering, så det hade totalt motsatt effekt :)
Men nu är vi lyckligt hemma iaf.


4 kommentarer:

kattiiiiss sa...

Skönt att det inte blev värre än så.
Syskon ska jämt vara så snälla och gärna överdriva :-() Tur att han vågade ligga kvar trots hot om sprutor och allt.

Kram

Anna sa...

Ha ha ha. Hugga med en nål. Det lät ju jätteläskigt. Kan verkligen se kaosen hos tandläkaren framfør mig.
Jag slog mina framtänder i stycke och bitar när jag var liten, men har en perfekt rad idag:)
Ha en fin helg!

Keeya sa...

Jag ramlade två-tre gånger på mina framtänder när jag var liten. Var väl 3 kanske. Sen blev de svarta och jag såg inte klok ut på mitt dagiskort ;) Men sen drog de bort framtänderna när jag var fyra och hade då en glugg där i kanske ett halv år. Efter det kom mina vuxen tänder och de blev jätte bra. Så det kommer säkert att gå bra för Robin också :)

Har du förlorat en hund? Jag beklagar i så fall om du har det. Önskar er en fin helg! Massa kramar!

Anna-mamma till Olivia sa...

Tack så mycket, blev själv nöjd med det. Ja, det är jätekul att det vi hade när vi var små fortfrande hänger kvar.

Usch, jag hoppas han blir bättre och inte har för ont

Ha en fortsatt trevlig fredagkväll

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)