.

.

torsdag 3 februari 2011

Kvällen har vi ägnat åt lite extra mys i min säng och läst böcker.
Jag och killarnas pappa bråkade rejält på kvällen och jag har gråtit många många tårar. Pga hur han är men också pga hur allt har blivit, tanken att jag inte skulle leva ihop men mina barns pappa har alltid varit otänkbar, det har liksom inte funnits på världskartan. Mina föräldrar är fortfarande gifta och jag har alltid föreställt mig att mina barn skulle växa upp som jag har gjort i fullständig trygghet, viss bråkade mina föräldrar också men det oroade aldrig mig, det var en naturlig sak som händer i bland och efter tio minuter var allt som vanligt igen pappa klippte gräset och mamma lagade mat eller ja nåt liknade.
Så trodde jag att mitt liv skulle se ut när jag fick barn och jag väntade ändå tills jag kände mig mogen att bli förälder.
Men det är så svårt, fast vi har separerat så älskar jag honom och saknar honom.
Så därför kände jag att jag ville spendera extra mycket tid med Robin och Leo ikväll.
Det är ju med dom som jag trivs bäst och vi har ett bra liv tillsammans med mycke mycke glädje och kärlek, även om det smärtar i hjärtat att livet inte blev som jag önskade mig, så är jag mer än nöjd att få dela varje dag med mina killar som är guds gåva till mig och jag vill aldrig någonsin vara utan domY

7 kommentarer:

Lotte sa...

Hej!! Ne, livet blir ju inte alltid som man tänkt sig. Ledsnast blir jag när mina barn gråter och vill att vi ska bo tillsammans igen. Hoppas du mår bra, sköt om dig och killarna!! Kram

Jennie sa...

Tråkigt när man inte kan hålla ihop... Jag vet hur det känns :/

sandlådan sa...

Kärlek/förhållanden/män/kvinnor är inte lätt. Det är tur att man alltid har sina fina barn. Du har två jättefina pojkar!

Carina sa...

Nee usch livet är inte lätt faktiskt, tvärt om till och med, svårt alltför ofta. Tänk om man kunde styra över sina känslor, lek med tanken bara :) Så himla lätt allt skulle vara :)
Kram och ha en go helg!

Lotte sa...

Sv; Det är två år sen vi separerade, ganska exakt. Tjejen som är 6år i maj tog det hårt och va jätteledsen. Pojken är 4 nu i februari och nu för en månad sedan har han blivit ledsen över det... Men det är inte roligt!! Kram

kattiiiiss sa...

Skickar en kram

Cissi sa...

Tråkigt när det inte blir som man tänkt/önskar/hoppas på men DU har det BÄSTA, Barnen!!!

Kram

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)