.

.

måndag 4 april 2011

Mamma byter bo.


Det skulle vara intressant att se var en extrem pedant skulle tycka om mitt hem, allt är ju relativt vi har stökigt ibland och så klart kan man hitta smulor ibland men jag har ju varit hemma hos dom som har det värre. Men vad mycket damm och småfläckar jag hittar nu när jag tittar mig omkring med pedantiska ögon :)

Jag är lite mittemellan så jag får nog inte vara med :)

Min spontana tanke var att det är jätte konstigt att mamman inte får röka utomhus, det är väl ändå en sak man inte kan avstå från på det sättet?? Jag köper att man inte röker inne hos någon annan men ute måste väl vara hennes ensak. Om hon behövde isulin skulle hon inte få det då för - vi använder inte det hemma hos oss, eller????????

Känns pinsamt att hon jobbar som barnskötare och så visar dom att dom gillar att dricka, röka och festa och städar inte, kul att gå till jobbet efter det.
Men vadå inte städa??? Alla människor städar väl?? Inta varje dag eller hela tiden men inte alls???

När pappan visar henne smutsen på golvet och hon tycker inte att man tar bort det, såg jag dammtussar åka på golvet skulle jag plocka upp dom med handen eller hämta dammsugaren på engång.

Men kul att hon fick ut pappan och barnen till badhuset, verkade som dom uppskattade det jätte mycket. :)

Och hon har tydligen varit en bra mamma i det nya huset och visat full respekt till allt, så dom verkar vara riktigt bra människor båda två :)

I just det här tv programmet skulle nog mittemellan vara det bästa.

Ibland tycker jag att det är jätte konstigt att de sätter ihop människor som är totala motsattser jag fattar poämgen med olika människor men det ska ju inte knäcka folk, men hittills så har det inte varit så farlig tycker jag men jag tittade för länge sen på en liknanade serie där mammor också bytte hem och dom grät och skrek, det var helt galet. Minns nån vad den hette??




3 kommentarer:

Mollan sa...

Ja, de korsar verkligen människor som är extrema på antingen det ena eller andra hållet. Själv är jag pedant och känner igen mig i Anjo lite grand. Vet vilket program du mena men minns inte heller namnet....

Linda sa...

Dom hörde av sig till mig om det programmet men jag tackade nej. Tack och lov säger jag bara ha ha

Har svårt för sånt där. Förnedringstv anser jag att det är!
Ha dig en skön tisdag nu Kram

Anonym sa...

Som vanligt säger jag bara att allt är inte som det visas på tv! =)
Slarvmamman i detta program är inte alls så slarvig som tv visar, klart de städar!!! och äter skräpmat gör de inte alls ofta och sist de var ute och festade var för typ 1 år sen!!

Men tv vinklar det som de vill, vet att hon tagit upp detta med tv4 att gett en fel bild av dom!
pedant familjen vet jag inget om =)

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)