.

.

måndag 30 maj 2011

Inga stöd hjul


När vi var hemma hos mormor och morfar på mors dag så bad jag pappa höja deras stödhjul och det gick ju galant att cykla ändå. Så jag frågade Leo om vi skulle ta bort hans stödhjul och det ville han och sen cyklade han iväg i en hisklig fart som om han aldrig hade haft några stödhjul alls.

Robin fick en ny stor cykel av mormor och morfar samma dag och ville då prova den men då fick vi verkligen hålla i honom allt vad vi orkade så jag sa att -du får cykla på din andra cykel ett tag till innan du kan du få den stora cykeln, och han blev så ledsen så då frågade jag bara spontant att -vill du utan bort stöd hjulena på din cykel? och det ville han, tre försök tog det sen cyklade han iväg utan problem och hittills har han inte ramlat en enda gång.

Det var två riktigt lyckliga och stolta killar som cyklade till dagis i morse på sina två hjulingar.

1 kommentar:

Linda aka Javamorsan sa...

Åh vad kul!
Min 5 åring har inte ens velat cykla med stödhjul så vi får väl se hur det skall gå! Men hon är en riktig hejjare med sin sparkcykel!

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)