.

.

torsdag 19 maj 2011

Det går inte så bra här inte

Köpte den här i går, älskar att LÄSA om kost och träning. Det här är tydligen en ny tidning från aftonbladet.



Men bantningen går käpprätt åt skogen, jag har varken disciplin eller karaktär.
Att vara hemma och vara sjuk är extra förrädiskt för då är jag konstant sugen på något gott.
Vet ni hur lång tid det tar att laga blåbärspaj???
2-3 minuter att röra ihop mjöl,socker och smör och hälla i blåbären i en form och eftersom jag bara gör en portion till mig själv så 5 minuter i ugnen alltså har jag en färdig blåbärs paj på max 10 min.
Det är SÅÅÅ lätt att banta i denna värld av frestelser.



Jag följde ju inte mina egna råd om att kasta bort alla frestelser som godis och TYDLIGEN också mjöl, socker, smör och alla former att frukt eller bär.


5 kommentarer:

Sandra sa...

Man får tänka positivt, man lever bara en gång och då ska livet vara härligt eller hur:-)

jessi sa...

Bästa tipset: Ät vad du vill MEN med måtta och rör på dig, promisar, lek med barn osv osv =)
Haha, ja kanske dags för en mag bild, se om man kan återkomma med det i morgon =)
kram

Nina - Glamourmamman sa...

Hihi, nej det hjälper ju inte att kasta bort alla godsaker när man kan komma på allt gott med vad man kan GÖRA av det man har hemma :-) Kämpa på!

Sv: Tack, klockan har jag köpt på Gekås Ullared och det är en vanlig VISA-klocka.

Ha en fin kväll!

Milliez sa...

Ja det var verkligen underbart att se...
Kramar

Linda aka Javamorsan sa...

Jag tror inte på att skippa allt gott. Tror på att äta rätt och njuta av livet och dessutom rör på sig så löser det sig!
Dock har jag själv problem med detta med att röra mig men det ger sig!
Ha en skön dag nu Kram

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)