.

.

söndag 15 maj 2011

Jag är så godis sugen.......

Tanken är så här .....


Att jag får ha en ätar dag i veckan för att helt avstå från sånt jag gillar känns inte rimmligt.



Jag gillar godis, pajer och fikabröd, så är det och om jag ska avstå från det så vill jag inte banta. Så därför bestämde jag att på lördagar får jag äta vad jag vill, känns vettigt eftersom killarna äter lördagsgodis då, svår att motivera varför mamma har onsdagsgodis...
Men nu kommer vi till dilemmat, igår var jag inte alls godissugen, men jag åt lite äppelpaj bara för att jag velat ha det i flera dagar. Men idag är jag så godissugen så jag håller på att krypa ur skinnet och jag vet inte hur jag ska fixa det här. Jag brukar oftast tänka att skit samma jag går inte upp i vikt för att jagäter lite godis idag, problemet är ju att jag tänker så 4-5 dagar i veckan.
Vad gör man om man inte är sugen på något på sin ätar dag men någon annan dag???
är det ok att äta då istället eller förstör man allt då???



Uppdate: 20:29 :(:(:(:( Misslyckades totalt kunde inte hålla mig fast jag tröck i mig en banan för att stoppa suget. Jag kände hungern svida i magen och trodde jag skulle dö 1.5 tim efter middagen??? Seriöst!! Tröck i mig en sisådär 6 grodor 2 dummle 2?polly. Hungern försvann magiskt och här sitter jag och skäms över min totala brist på karaktär. Är tröck ens ett ord??

7 kommentarer:

Cassandra, mamma till Josefin och Lexus sa...

tack :)

fian- mamma till Alex sa...

Åh tack =) ja det kan jag tänka mej, så mysigt med dop!

http://hannaskrypin.se sa...

Sv: Det ligger i Linköping.

Milla sa...

Thaimat är ju bara sååå gott! :)

Ät lite godis om du är sugen. Livet är för kort för att bestå av förbud av olika slag. Kram!

Sandra sa...

Det var ju inga möngder du åt eller hur?! Helt ok enligt mig!

Barnens Hjältar sa...

Åh det är skittråkigt att banta, du ser iofs inte ut att behöva det.
Ha det gott

Linda aka Javamorsan sa...

Jag tror inte på att helt avstå. Man måste njuta av livet också. Allt kan inte handla om kalorier och kilon.

Jag äter sällan extra gott men visst gör jag det. För att jag vill. Dock är det oftast lite extra fet mat jag är sugen på :)

Ha en skön måndag nu Kram

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)