.

.

fredag 13 maj 2011

Nu Jä**ar

Nu blir det hård satsning!!
Nu är det dags att gå ner i vikt

Anledningen är mycket att jag inte under de varma veckorna som var kom i ett enda par av mina shorts från förra sommaren. Vad har jag gjort i ett helt år egentligen ???


Jag har sedan i måndags börjat äta Nutrilett till frukost lunch och mellis, för att få en liten rivstart.
Men jag tänker också försöka göra en seriös satsning på att träna i alla former som cykla till jobbet och gå längre promenader med Tuffs, (det här med promenaderna med Tuffs känner jag att det är ett problem jag har länge sett fram emor att gå vår vanliga sträcka men nu varnar de för ormar och fröken på dagis har redan sett2 st på den sträckan)
Framför allt så ska jag i största möjliga mån köra ett pilates pass om dagen jag har gjort en egen 20 minuters video med de övningar jag gillar bäst för att få det som jag vill och hålla motivationen uppe. De säger att 20 minuter om dagen ska räcka för att man ska se skillnad. Videon ger extra motivation då min enorma och degiga mage syns väldigt tydligt. Det blr en extra sporre :)

Anledningen till att jag skriver det här i bloggen är att jag läste tips och råd ang hur man lyckas med sin träning och då var ett tips att blogga om det för då "kommer man inte undan" men också för lite pepp och support, framförallt om är av den typen som tappar motivationen lätt och sån är ju jag :(

Ett annat tips var att tömma skåpen på sånt som man inte borde äta och inte kan hålla sig ifrån, som för min del, godis, kakor, glass och dyl. Men chips och ostbågarna får stanna så killarna kan ha sitt fredags mys för det skulla aldrig falla mig in att äta chips eller ostbågar.


Hjälp mig nu att fixa det här..... Snälla...
Eller häng med du med :)

2 kommentarer:

jocke sa...

Riktigt bra blogg du har, var väldigt intressant att läsa:)

Ha det gott

Junitjej sa...

Vad tycker du om Nutrilett? Funkar det? Smakar det gott?

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)