.

.

torsdag 23 juni 2011

Grekiskt till middag


Gillar ni grekiskt ??


Det gör jag.
Första gången jag provade grekisk mat var faktiskt förra sommaren då Micke näst intill tvingade mig (för jag är ju livrädd för att prova något nytt, tänk om det inte e gott, herregud vad gör jag då ;) ja ni fattar ) och sen upptäckte jag att det är jätte lätt att laga hemma med några modifieringar.
Jag gillar Souvlaki (Grillspett), köttfärs och lamm men jag har inte en susning om hur man tillagar lamm, men köttfärs grillspett är ju inte så svårt sen insåg jag att varför krångla till det med spett när man kan göra biffar? I har jag taco krydda vilket gör att det smakar snarlikt med de man får på trestaurangen. Sen älskar jag röror och dipper så till har vi tzatziki och pikilia(fetaost röra) egentligen ska det vara stekt chili i men jag tar sambalolek istället men det smakar exakt likadant. Kalamata oliver i mängder och så ett glas av mitt favorit röd vin (parador). Killarna har pommesfrites till men jag har blandade bönor.

1 kommentar:

Sandra sa...

Grekiskt är super! Älskar allt som har med Grekland att göra!

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)