.

.

söndag 19 juni 2011

Mera tid med barnen

Leo fick ett jätte paket med polis lego när han fyllde år. Idag byggde han sin första bil .... enligt mina instruktioner och jag är SÅ stolt :) Man mårkte att finmotoriken inte riktigt fins ännu och att själv följa den bifogade instruktionen kunde han inte me nnär jag gav honom enstaka bitar lyckades han helt på egen hand.


Mina killar har en viss förmåga att ägna större delen av dagarna med att bråka om saker och försöka tillfoga varann så mycket skada som möjlig, idag fick jag nog och satte dom på städning och sedan satte jag mig med Leo och byggde lego. Samtidigt tänkte jag på vad lite tid man/jag ägnar åt mina barn trots att jag jobbar halvtid för att kunna vara med dom.

Men större delen av tiden låter jag dom leka själva medans mitt liv tuffar på....... Lite damsugning, tömma diskmaskinen, gå igenom posten, kanske bläddra i reklamen, laga mat, hänga tvätt.
Det är väldigt lite tid på dygnet jag ägnar åt att verkligen VARA med dom och då räknas inte tandborstning eller måltider. Så det var faktiskt alldeles underbart att sitta en timma med Leo och bygga lego.
Jag ska tänka på det och försöka bättra mig.

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)