.

.

onsdag 21 september 2011

Kaos på morgonen :)

Av en slump i morse så sammlade jag ihop en hög med papper och lite reklam på bordet medans Robin åt frukost och hajade då till vid en lapp med grön överstrykning .... där det stog om Robins utflykt. Vi har fått medelanden om det i 2 veckobrev så det var ingen nyhet men när man har varit sjuk så länge som jag så flyter alla veckodagar ihop.

Så jag frågar Micke om det är idag men han visste inte men jo det var ju dagens datum och dessutom skulle dom vara på skolan kl 8 istället för 8.30 och då var kl 7.45 så Robin fick kasta i sig gröten och klä på sig det fortaste han kunde men det klarade han galant :) Och jag är glad att vi hade bröd hemma för bröd och frukt var det enda dom skulle ha med sig för dom skulle nämligen åka till ARLA och lära sig alls om mjölk smör och yogurt och skulle dessutom få det till lunch. Det är bar Micke som äter bröd här hemma och oftast äter han inte frukost alls så det var riktigt tur som sagt att det fammn bröd just idag :)

Här regnar det ju som vanligt och idag ahde Tuffs på sig sitt nya regntäcke från Rusta. Jag gillar iof overallen bättre för den håller ju benen torra också.

4 kommentarer:

Sandra sa...

Sådan överraskningar är inte kul! Bra jobbat som hann ändå!

Linda aka Javamorsan sa...

Åh vet hur det är. Hänt mig ett par gånger.
Men värre än när dagis "glömt" informera mig om att det var Mulle idag. Barnen skall ha med sig liten matsäck, sittunderlägg och något att dricka.
Där stod min dotter i morse helt utan tack för den kände jag då.

Gisela mamma till Ebba + Florist sa...

gillar verkligen din blogg!:D

Michaela sa...

Tack så jätte mycket Gisela :)
Kunde inte hitta din blogg, måste blivit något fel på adressen.

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)