.

.

torsdag 1 september 2011

Sorg och smärta.

Jag sitter i soffan och känner hur tårarna bränner i ögonen. Ja alla människor är olika och känner olika och ja visst jag kanske är känsligare än en del men just nu är den smärtan jag känner så jobbig att jag inte vill/kan gå och lägga mig.


När jag kommer till fritids idag blir Robin lite ledsen och frågar varför jag kommer så sent och klockan var bara 15.45 så kryper det fram att det hänt något tidigare på dagen och han börjar stört gråta så jag går och pratar med han fröken och tillsammans berättar dom att "massa" pojkar har retat Robin för att han har en ful cyckel och att 2 killar tagit honom hårt i armen och sagt att -du tar aldrig med dig cyckeln till skolan igen.


Men det sista visste inte fröken och när jag frågade Robin om han gått till fröken när det hände så sa han att fröken inte var där utan bara rastvakten. Så tydligen har han inte förstått att han kan be honom/henne om hjälp.


Robin grät så han skakade och javiss blir det lite värre när mamma kommer men att flera barn gett sig på honom och både sagt elaka saker, hotat honom och gjort honom fysiskt illa är mer än vad mitt hjärta kan ta, känner jag. Jag vill sätta mig och bara stört gråta precis som han gjorde. Jag kan inte fatta att det händer IGEN förra veckan blev han ju retad för att han hade AIK keps och nu det här. Varför ger dom sig på honom?? Sån himmla dålig start i skolan han har ju bara gått en vecka.


Kvällen har iaf varit bra tack vare att jag hämtat ut ett paket från H&M med lite tröjor till killarna, Robin har ju haft 2 tröjor som han växlat mellan sedan det blev kyligare ute. Leo fick också 2 nya en Transformers och en Superman och han blev så glad att han inte kunde sluta säga tack mamma :) Tyvärr var dom lite små så jag måste byta dom och då grät Leo :)


Men efter maten lät jag dom prova mitt WII så dom har spelat både Bowling, golf, baseboll och vattenskidor och då var det iaf två glada killar :) YY











1 kommentar:

Linda aka Javamorsan sa...

Ta reda vilka ungarna är och ta kontakt med föräldrarna. Inte acceptabelt att hålla på så där.

Inte skall din son behöva gråta på det viset i skolan. Jag blir så arg att jag kokar över sånt här.

En massa kramar till er alla!

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)