.

.

söndag 9 oktober 2011

Jag är så trött att jag inte trodde det var möjligt att vara så här trött.
Kvällen har vartit ett total kaos vilket var en tråkig avslutning på en annars så trevlig söndag. (det tänker jag berätta mer om i morgon)


När vi äter middag i kväll så kliar sig Robin i huvudet och säger att det kliar så mycket.


-Ja var svarar jag det är skorv och jag ska fixa det i badet sen, jag hade redan sett allt skorv som han har och tänkt fixa det sen i badkaret, men då säger Micke att jag kanske ska kolla för det går löss på skolan......


Och mycket riktigt hittar jag två st (den första hävdade Micke att det var en fluga men hur stor är chansen att ungen råkar ha 2 flugor i håret??)
Vi tappade matlusten och Micke åkte till apoteket och köpte luskammar och medel.


Jag har ikväll rakat den stackars lilla men fantastiskt duktiga Robin luskammat honom (hittade då 4 löss till) behandlat honom med medel, lagt rent i allas sängar och börjat tvätta allt vi äger och har. Jag har också luskammat Leo och klippt honom.


Micke vart så rädd att han gick och rakade sig med hyveln :)


Jag får väl hoppas att det inte drabbar mig ................


Jätte fin nyrakad Robin, jätte lycklig i sin sprillans nya pyjamas.



Världens sötaste lille bror YY



En ny rakad en nyklippt, rena lakarn och pyjamaser.



Hoppas verkligen att det funkade och att jag slipper det. Tänk att luskamma mitt hår :)




2 kommentarer:

Sandra sa...

HU!!!Inget kul!!!

Jeanette sa...

Vilka söta pojkar ni har!
Nä, de där lössen är aldrig kul. Båda töserna hade för många år sedan, men jag har alltid klarat mig.. puh!
Lycka till, kram

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)