.

.

tisdag 11 oktober 2011

Sagostund


Jag har äntligen kommit igång efter ett långt sommar uppehåll med att läsa saga innan dom somnar.
Robin och Leo älskar verkligen att läsa sagor så det är något jag verkligen vill göra för deras skull.
Jag har däremot ändrat lite mot hur vi gjorde förr, då fick killarna välja varsin bok och om vi hade ont om tid fick en välja idag och den andre i morgon.

Jag vill att dom ska få välja själva för det är väl mysigt att få välja en bok man vill höra men det gick tyvärr åt alldeles för mycket tid när dom skulle välja för dom velade så länge vilket ofta tillslut gjorde mig irriterad och det är ju ingen kul förutsättning för en mysig sagostund.

nu väljer jag 1 bok varja kväll och kan också styra lite om klockan runnit iväg väljer jag en kort annars kan man ta en lite längre.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Alltid mysigt med saga!

ellenojag sa...

Tack så mycket, va kul att du tittade in!
ha en härlig onsdag!

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)