.

.

tisdag 22 november 2011

Advent

Nu har jag satt upp ljusgirlangerna på framsidan eller girland som det står på kartongerna :) I år blev det 2 st på framsidan och så buxbomsbollen med lampor i. Ljusslingan på balkongen tar jag någon annan dag. Jag köpte en ny slinga på Rusta på rean i våras eftersom det var väldigt lite lysande lampor i den vi hade :) men jag tog 3 meter men nu såg jag att jag borde tagit 5 men men . Nu gäller det bara att hitta en slinga till julgranen med riktigt många lampor i. Jag har i flera år nu velat prova att ha små lampor i granen i stället för de traditionella, men jag har bara hitta på IKEA och den kostade 299:- känndes dyrt eller ??
Kändes nästan brottom nu när det är första advent på söndag redan och det är ju klart att alla adventsstakar och stjärnor ska vara på plats då. (man jar ju sina fix ideér) Precis som att granen ska kläs dagen innan julafton. Och i år ska jag verkligen se till att alla klappar är inslagna så jag slipper sitta kvällen innan och slå in de sista.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Visst blir det mysigt med advent!?

Sandra sa...

Visst blir det mysigt med advent!?

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)