.

.

torsdag 3 november 2011

Middags tips

Skinkfrestelse

Just nu när det är Halloween och allahelgona är det ju jätte billigt med helgskinka eller egentligen julskinka tycker jag men men kärt barn har många namn.

Men ingen är gladare än jag för jag älskar skinka och stark senap på mackan men också är den den bästa skinkan att använda till, SKINK FRESTELSE.

Man gör den precis som janssonsfrestelse, strimlar potatis, lök skinka och så potatis igen krydda med peppar men inte salt för skinkan är ganska salt i sig. På med massa grädde och in i ugnen på 200 grader i ca 1 timma.

Jag tycker att den är godast med en blandad sallad och balsamico dressing.


Maten står i ugnen och jag måste erkänna att jag är ganska så trött nu :)




Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)