.

.

tisdag 24 januari 2012

Jag är hemma.

och hittills har allt gått jätte bra. Jag var där 14.00 och redan 14.40 vaknade jag på uppvaket och då hade jag fruktansvärt ont i halsen men dom var jätte snabba att öka smärtlindringen i droppet tills faktiskt all smärta var borta. Sen fick jag åka upp på ett rum där jag sov lite fram och tillbaka. Läkaren sa att om jag ville så fick jag åka hem och medans Micke var i väg en liten stund så somnade jga men vaknade av minsta lilla ljud hela tiden så då bestämde jag mig för att åka hem. Så straxt efter 5 plockade dom ur droppet och vi åkte hem. Tyvärr så kräktes jag när jag gick ur bilen hemma men det var inte så hemsk eftersom jag bara hade vatten i magen. Det som är absolut jobbigast nu är att gomspalten(??) har svullnat upp nåt ofantligt så det e jätte jobbigt att svälja. Och att smaklökarna inte alls funkar som dom ska både glassen på sjukhuset och hemma smakade så fruktansvärt ungefär som tvål så nu dricker jag vatten med massa isbitar i eftersom det är jätte viktigt att kyla ner halsen hela tiden för att undvika svullnader.


2 kommentarer:

Lotte sa...

Huuu, jag skickar över en kram!!

Sandra sa...

Skönt att du är hemma!

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)