.

.

onsdag 22 februari 2012

Kims lek

God Morgon/Förmiddag
Hos oss regnar det idag och genast ångrar jag att jag inte uppskattade snön mer i år när den kom utan stället var sur för att den kom i slutet av januari.
Finns det något värre än regn??

Igår kväll vid maten frågade Robin mig om vi inte kunde leka den där leken med filten igen??
Alltså Kims Lek.
För er som inte hört talas om den så lägger man lite olika saker på en filt och så får barnen titta och försöka komma ihåg alla sakerna, sedan blundar dom och under tiden tar man bort en sak och så ska de försöka komma på vad det var.
Det är en suverän tanke lek som vi ofta gjorde när jag jobbade på dagis.
Robin och Leo turades också om att vara den som tog bort saker och det är faktiskt kul som vuxen att få vara med och gissa :)



Photobucket

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)