.

.

tisdag 20 mars 2012

Möte på dagis

Jag tycker mötet på dagismed Leos fröknar gick jätte bra.
Dom började med att säga att dom har märkt att han inte mår så bra och att det är därför de vill ha det här mötet så att vi tillsammans kan hjälpa honom, och som mamma blir man såklart ledsen.honom.
Men jag tycker att vi kom fram till mycket bra tillsammans, saker dom kan göra annorlunda, nu rutiner mm Och dom var så öppna på att ändra saker och börja med nya saker vilket jag tror kommer hjälpa honom

Hemma finns det också saker vi ska förändra och börja tänka på:
Att avsluta ett bråk innan det börjar.
Att inte påpeka negativa saker han gör.
och en sak som jag tar på mig som var mitt eget förslag var att aktivt hjälpa Leo i de vardagliga situationerna.
Man blir så lat så fort barnen blir större.....
Jag säger tex till killarna att gå och sätta på sig ytterkläderna medans jag plockar undan frukosten.  Det är en situation som urartar nästan varje morgon med trängsel puttar och bråk. Samma sak på kvällen så skickar vi upp dom för att sätta på sig pyjamaserna hädanefter ska jag följa med Leo och hjälpa honom istället.
Nu blir det nya tag och det känns bra :)






Photobucket

1 kommentar:

Lotte sa...

Skönt att mötet gick bra så nu hoppas vi det blir bättre ♥ Kram

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)