.

.

onsdag 18 april 2012

Första gången hos skolsyster

I går var jag med Robin hos skolsyster för första gången.
Tänk så fort tiden går va ?? Skolsyster = )


Han fick väga sig och mäta sig 130 lång var han = )
Sen fick han en lapp för ögat för att testa synen, skolsyster frågade om han hade sett en sån ögonlapp förut och då berättade vi att han hade en sån dagen innan så skolsyster såg lite förbryllad ut och undrade varför det. Så då berättade Robin att han och Leo hade lekt pirater och då skrattade hon =)
Vi testade även hörseln och fick en remiss till sjukhuset för att kolla den en gång till för han hörde inte det lägsta på höger öra.
I mitten tyckte jag att det var lite lustigt för då frågade skolsyster
 - Hör du det där?? 
- Nää svarar Robin jag hör bara telefonen som ringer. 
Det var ju det som var ljudet i hörlurarna.

Photobucket

5 kommentarer:

Emmelie sa...

hehe hade inte boken till min första heller. Du får ha den i åtanke om du nån gång skaffar fler barn ;) Tiden går fort, snart är la mina barn hos skolsyrran med ;)

Linda sa...

Haha, inte lätt att veta att det va det ljudet han skulle "plinga" på, eller om det va en tele som ringde ;)

Sv; Håller med dig! Helt otroligt, vissa ska verkligen inte ha barn!

Carro sa...

hihi spännande!

Hehe, ja eller hur är de! Det är så smidigt med för man kan ta upp en till mellanmål bara i taget med om man skulle vilja det =)

Sofie - Mamma till två små sa...

Skolsyster det lät ngt det.. oj oj när den tiden kommer...

Sv: Gör min gulasch med köttfärs, väldans barnvänlig och bra..

Hoppas ni har en bra dag!

Linda aka Javamorsan sa...

Det är stort :)

Min lilla slutar dagis snart och jag får panik haha

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)