.

.

onsdag 3 oktober 2012


Har en sån där seg dag igen.... När man inte har någon ork eller lust... somnade tom om i morse då jag vanligt vis brukar gå upp, jädrar vad bråttom jag fick och det är inte alltid det lätttaste att få killarna att sammarbeta men i dag var dom ruskigt snabba :) Men vilken period Leo är inne i, gissar att det är 6 års trotsen men ...... han är arg för allt, vill ingenting, det krävs oändliga bråk för att få honom att klä på sig eller komma till mat bordet osv. Jag har försökt att ägna lite extra tid  åt honom i skolan på morgonen när jag lämnar honom eftersom han eg inte vill gå till skolan. Så varje  morgon läser vi några böcker i soffan som angränsar till klassrummet, och i morse började han gråta för att jag hade glömt att packa ner hans hund ( en av massor) som jag lovade i gå (jäkla skit att jag glömde).
Inte lätt att vara 6 år :(
 

När jag kom hem gick jag sammanlagt en halvtimme på bandet och körde lite armar och axlar med hantlarna så nu får vi se om det börjar hända något snart.




 
vises

2 kommentarer:

Cissi sa...

Puh jag känner igen det där (och det går över men är jobbigt så länge det varar...)
Det är nog en tuff ålder...från att vara störst tills att bli minst igen (dagis-skola).

Kram

johanna-tvillingmamma sa...

Härligt att hinna med lite träning!
Vi satt och funderade lite häromdagen och insåg att när tvillingarna har sin 6-års trots så är storasyster Maya jobbigt tonåring (14år)!!! Andas in och Andas ut!

kram

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)