.

.

onsdag 12 december 2012

Pepparkaks dag

Jag hämtade Robin och Leo tidigt idag och så gick vi hem och bakade pepparkaks hus.
Vi gör det varje år men i år rusade tiden iväg... Robin och Leo har frågat massa gånger om vi ska köpa pepparkakshus men ja har tyckt det var för tidigt och helt plötsligt var det lucia i morgon :)
Leo har ju sånt satans humör så först började han gråta och sura för att streckena inte blev raka med kristyren men tillslut blev han glad igen och körde på, han gjorde sverige och aik non stop (väldigt förvånande ... not)
Tyvärr råkade Robin knäcka sitt tak så jag gjorde ett misslyckat försök att limma det med bränt socker :)
 

 
Sen bakade vi pepparkakor till lucia i morgon, då fick Leo ytterligare några utbrott för det var tydligen fel på både hans kavel och hans formar :) så tillslut bankade han ut degen i stället haha :)

 
 Dom stora runda ska vi dekorera med kristyr till i morgon. jag var i centrum i alla affärer och letade efter stora pepparkakshjäran men det fanns inga så vi gjorde så här i stället.
Hoppas inte Micke går in här och tittar nu me nhan brukar inte vara här så ofta (säger han)
 
Nu sitter jag i soffan och VILAR och dricker glögg medans jag väntar på att lasagnen ska bli klar. (och försöker undvika att smyga ut i köket och tjuv äta pepparkakor)
 



vises



 

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)