.

.

tisdag 25 december 2012

shoppat heeeela dan

Det här med julen va.... det innebär att man måste köpa ännu mer saker för att kompletera allt man köpt eller fått.
Först hade jag lovat pappa att åka och köpa en  dator till honom eftersom hans har gått sönder, men det passade ju bra för vi ville ju ändå köpa högtalare till datan och en ny DVD med USB uttag.
I morse packade vi upp Skaylanders till killarna och insåg att vi behövde en till nantuk så det tänkte vi också passa på att köpa så vi åker först till mamma och pappa för att hämta pengar till datan sen åker vi till Elgiganten och tittar på data sen ner till Media Markt och tittar på data och köper Så mycket bättre skivan till Micke (för jag hade tänkt köpa den i julklapp men kunde inte hitta den) och högtalare och hörlurar till datan upp till Elgiganten igen och köper data och en nantuk och sen hem till mamma och pappa för att koppla in datan.
När vi kommer hem till mamma och pappa kommer micke på att vi hade glömt att köpa en DVD.
När vi börjar koppla in datan inser vi att vi inte kan koppla in skärmen för sladden passar inte så vi föreslår att vi åker tillbaka och köper en adapt men då tycker pappa att vi lika gärna kan köpa en ny skärm. Vi åker tillbaka till Elgiganten och köper skärmen som skulle vara i ett paket med datan från början men killen säger att den kabeln som följer med inte är kompatibel med datan så han skickar med en adapt (den vi tänkte köpa frå början) och så köper vi en DVD.
När vi kommer hem till pappa igen så finns det visst en kabel med som passar :) men däremot var Windows 8 så komplicerat att jag måste åka dit en annan dag för att hjälpa honom att förstå eftersom inte ens jag förstår :)

Min stora plan var att jag skulle ta med min nya väska och åka och träna när vi hade handlat färdigt men allt åkande drog ut på tiden så gymmet hann stänga men jag har iaf släpat runt min nya snygga väska hela dan.
Men det blev lite onyttigt skit också som julklappspapper för 5 kr mm
 
 
vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)