.

.

onsdag 20 mars 2013

Lchf kakor

Jag bakade kakor i går, jag är en riktig katastrof på att baka så jag trodde inte att jag skulle lyckas särskilt bra men det gjorde jag.

Jag gjorde lite för stora bitar choklad så dom tuggorna blev lite starka men nästa gång gör jag mindre.

Ingredienser
75 g rumsvarmt smör
2 dl mandelmjöl
0,5 dl pofibrer
1 tks fiberhusk
1 msk sukrin melis eller stevia eller vilket sötningsmedel man själv gllar.
1,5 tsk bakpulver
1 ägg
30-50g hackad mörk choklad av hög kakaohalt eller lchf choklad.

Beskrivning
Blanda alla torra ingredienser väl.
Blanda de torra ingredienserna med smöret och rör samman.
Tillsätt ägget och arbeta samman till en deg. Vänd ner den finhackade chokladen och arbeta in.
Forma till lagom stora bollar och platta till på bakplåten
Grädda mitt i ugnen i 10 minuter på 200 grader.





vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)