.

.

tisdag 5 mars 2013

Till S

Jag fick ett önskemål om att jag skulle skriva ner exakt hur jag gjorde O´Learys maten så jag gör ett försök :)

Jag började med att hacka och steka lite lök i en kastrull, jag gjorde ganska lite eftersom det bara var jag som skulle ha så ca 1 msk lök som jag stekte i några droppar olivolja, sen hällde jag i bönor.
Jag tog dom här bönorna för att det var dom jag hade hemma och tänkte att vita bönor i tomatsås säkert inte skulle funka. (Först häller man bor vätskan)

sen hällde jag på såsen så det täckte bönorna och lät puttra på svagaste värmen och rörde runt lite då och då medans jag lagade köttet och grönsakerna.
Jag tog paprika lök purjolök färska champinjoner morötter zuccini och färsk brockoli, eg gillar inte jag brockoli så jag vet inte varför jag envisas med att ha i det :)
Sen stekte jag det på högsta värmen i olivolja salt vit och svart peppar.
Sen stekte jag bara fläskfile med grill krydda på.
Färdigt !
Om det är något du inte förstår så är det bara att fråga.
Lycka till






vises




1 kommentar:

Anonym sa...

Tack!! Ska absolut prova detta. Tänk med grillad oxfilé i sommar: )

Kram Sanna

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)