.

.

måndag 2 september 2013

Jisses så mycket jag har hunnit med på bara en förmiddag

Jag började dagen med att faktisk ha ett perfekt föräldra ögonblick, så bra att det är värt att blogga om....
Jag blev jätte arg på Leo för att han bråkade och skrek lite för mycket år honom, när han skriker och skriker och skriker gör han mig galen, men sen kom han och satte sig vid matbordet och åt sin frukost och då började vi prata om skolan mm och han berättade massor om vad han tyckte var dumt och jobbigt och några av dessa saker kunde jag reda ut med hans fröken och några saker kunde jag förklara för honom och det verkar som han tog till sig min förklaring och sen promenerade vi till skolan hand i hand och fortsatte prata.
När jag gick därifrån kände jag mig så lyckad, det är så här det ska vara.

Sen gick jag hem och tog tag i träningen som blivit åsidosatt pga  lathet och annat.
Jag tänkte böja köra igång på allvar nu men noga uttänkt mat och träning men.......

då när jag stog på löpbadet ringde min chef och frågade om jag ville jobba måndag och tisdag förmiddag också och såklart sa jag ja, så vad som händer med mat och träning får jag se.

Men sen ringde jag försäkringskassan och diskuterade först vårdbidraget som man har rätt till om man har ett barn med en sjukdom och när vi hade lagt på ringde jag på nytt till försäkringskassan för att diskutera et fel i min föräldraledighets ansökan och utan ett direkt nummer gick det inte lika smidigt 36 minuter i telefon kö... men nu är det också avklarat och dags att åka och jobba och i morgon börjar jag 8.15 för första gången ♥


vises

2 kommentarer:

Jeanette sa...

Sv: Bra och veta:) Har ordnat mig en blogg på blogger, men måste leta reda på en tillfällig mall som jag kan använda om jag ska kunna börja blogga där istället:) Fått hittat en som kan hjälpa mig med en design, men pga kö så får jag nog designen först i slutet av månaden.

Browneyedgirl sa...

Så härligt när man lyckas lösa det så himla bra =)
härligt med att komma igång med träning och allt, jag känner stor skillnad. Me like. Kramen

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)