.

.

tisdag 15 april 2014

Outhärdlig smärta

Den här natten är det värsta jag någonsin upplevt. Förstår inte hur mycket smärta en människa ska behöva utstå.
När läkaren sa till mig att ju mer foglossning man har ju smidigare går förlossningen eftersom kroppen redan gjort allt förarbete.
Då tänkte jag att jag tar gärna den här smärtan om det blir lika lätt som att föda Leo, då hade jag fyra krystvärkar varav faktiskt bara den första gjorde ont , dom andra kändes inte.
Men nu ångrar jag dom tankarna, alla andra som föder barn på ett sjukhus går igenom dom här smärtorna på några timmar, hjälpta av lustgas, akupunktur, ryggmärgsbedövning mm
Jag går igenom det här hemma utan nån form av smärtlindring alls.
I natt har har jag haft konstant smärta i 8 timmar, det måste ju ändå klassas som en normal förlossning?


vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)