.

.

söndag 11 maj 2014

Värkar


Jag vaknade vid 2 på natten med värkar och med tanke på vad de sagt på mödravården och SÖS i fredags så väckte jag Micke som ringde efter mormor och morfar så åkte vi in till sjukhuset.
Kvinnan i telefonen när vi ringde tyckte jag var rätt trög och lam.
Barnmorskan och läkaren i fredags sa tydligt att vi skulle komma in på en gång om jag fick värkar, jag skulle bara ringa in och meddela att vi var på väg.
Men hon i telefonen malde på med sina frågor, -är du säker på att det är värkar?? -Hur tätt? -hur länge? - hur gamla är dina andra barn? bla bla bla 
När det stod skrivet i journalen sen i fredags att läkaren på sös hade sagt att vi skulle komma och inte vänta så slösade hon bort  drygt 5 Minuter på sina frågor.

Men när vi kom in var dom jätte trevliga och vi fick göra ett CTG som mätte sammandragningarna som kom tätt och var riktigt starka, men vid undersökningen var allt samma som i fredags så förlossningen hade inte starta så vi fick åka hem igen.
Jag tror att både Micke och jag var besvikna över att det inte var dags.





vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)