.

.

måndag 20 oktober 2014

Vi började dagen med en lång promenad på hela 20 minuter.
Jag vet att kalla det lånpromenad är pinsamt men med tanke på att jag fortfarade inte kan gå utan att det gör förjäkla ont så var 20 minuter en låååång promenad.
Sen gick vi hem och lagom tills vi kom till dörren så somnade hon så jag passade på att duscha Tuffs, dels för att det behövts länge och dels för att han var super smutsig, hatar det här blöta smutsiga höst vädret.
Sen gjorde jag nyttig frukost, kvarg, ägg, lite äpple och en apelsin.
Nu är det verkligen dags att sätta igång och gå ner i vikt.
Ja jag har hört allt, man ska inte banta när man ammar, man går ner i vikt av sig självt, kroppen sköter det där själv, amning gör att man går ner i vikt osv osv
MEN  det krävs faktiskt nån form av motion inblandat.
Man går inte ner i vikt av att ligga i soffan, nu har jag provat i 5 månader och kan berätta att det funkar inte så.
Och nej jag är inte lat, utan har så svår foglossning att om jag går för mycket får jag så ont att jag åste äta massa mediciner, och kan inte sova på natten eftersom det förvärras när jag ligger.
Drömmen om långa barnvagns promenader i solskenet då jag födde barn i maj försvann rätt fort.







vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)