.

.

fredag 12 december 2014

Lucia

En del dagar är lite mer underbara och lite mer fantastiska än andra.
I dag är  en sån dag.
Vi gick upp tidigt, eller tidigt och tidigt. Robin hade redan åkt till skolan när Micke kom å väckte oss så så tidigt var det kanske inte.
Men så åkte vi till skolan och tittade på Robins lucia tåg.
Lite coolt att han ville vara med i kören och lussa för hela skolan.
 Sen följde vi med Leo till hans klassrum och såg till att allt skulle gå bra idag, jag hade eg tänkt att han skulle vara hemma idag också eftersom smärtan skulle vara värst de 3-4 första dagarna men eftersom han ville se  luciatåget och vara med på sitt eget så blev det bäst att han stannade kvar på skolan.
Jag och Nelli åkte hem, åt frukost och sedan fixade jag mina naglar men när jag kom halvvägs lessnade hon helt och jag fick en storslagen ide att hon fick titta på datan medans jag gjorde klart, fast det går emot allt jag lärt mig om att barn under 2 år inte ens ska titta på tv/data.
Men det funkade och det var en nödlösning. Jag har mer eller mindre absolut ingen barn fri tid längre då jag kan göra sådana saker som tex fixa naglarna.
Sedan gick vi på en lång promenad i det riktigt kalla vädret
 Klockan 15 var det sedan dags för att titta på Leos lucia tåg och han haltade så tappert i tåget.
Vi avslutade denna underbara dag med fredags mys i soffan och nya filmen Flygplan 2.








vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)