.

.

lördag 2 maj 2015

Vi är inlagda på Huddinge sjukhus med Nelli. Hon började hosta rejält i går natt och och på eftermiddagen så var hon otröstlig. Micke var bortrest och killarna och jag skulle ha fredags mys så jag försökte in i det sista att trösta henne men hon blev bara värre och värre och tillslut började hon andas konstigt och jag blev riktigt rädd och tyvärr killarna med. Dom bara grät av rädsla men hjälpte mig otroligt mycket. Morfar kom och skjutsade oss och micke mötte upp oss på akuten. Leo åkte med för han var fruktansvärt rädd och ville inte lämna Nelli men Robin ville stanna med mormor. När vi kom till akuten fick vi gå direkt in men sedan blev vi otrolig dåligt bemötta av två totalt ointresserade sköterskor men helt plötsligt förlorar Nelli medvetandet och då vaknade dom och vi blev ruschade in i ett rum. Och därefter var det kaos. Både kring Nelli som var totalt hysteriskt och de kämpade för att att inhalera henne och hon slogs och skrek. Men också psykiskt. Rädslan kring Nelli ångesten över att vi inte åkte tidigare. Ångesten över det killarna fick uppleva. Stackars Leo som satt ensammen i korridoren på akuten osv. Mickes mamma kom och tog hand om Leo som inte ville åka hem fören 1 på natten. Sen blev det inte mycket sova eftersom hon skulle inhaleras hela tiden. Vid 3-4 tiden fick vi åka ner på röntgen för att röntga hennes lungor.  Under dagen har hon blivit bättre och vi kunde ta bort syrgasen





Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)