.

.

tisdag 14 juli 2015

Altan bygge

Idag har jag äntligen fått min efterlängtade altan men vägen dit var lång, först skulle jag övertala Micke som trots att han är allergisk mot gräs hellre ville ha en gräsmatta, men gräsmatta är inget alternativ.
I 9 år har jag sått gräs gödslat och kämpat men inget gräs växer där.
Sen skulle vi ha fått hjälp av Mickes moster och morbror men det kom hela tiden något emellan och sen  var sommaren slut och vi hade inte varit på baksidan en enda gång.
Sen i år hittade Micke en kille som skulle hjälpa oss men det sket sig i sista sekunden och då bestämde han sig för att bygga med sin pappa och samma dag som vi skulle börja hittade Micke billigare virke nån annanstans så då vart det inställt igen men igår så .....

Större delen av familjen björk kom och hjälpte oss, jag och Fredrik började på morgonen med att röja bland ogräs rosor och gräs, alla blommor grävdes upp och Micke åkte och hämtade Jonny och köpte virke.
Sen kom Pontus och Malin så Nelli fick finaste barnvakten hela dagen och finaste lekkamraten.
Hennes kärlek till hundar är så stor och chippen pussar henne så glatt, önskar att han kunde bo här.
På kvällen kom det fler folk och vi avlutade med en sen middag innan alla åkte hem.
I morgon är det lite små fix kvar som blommlådan, grinden mm







vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)